Ayce

aug / 02

Ayce

/

Ayce is een nieuw merk dat alcoholhoudend sorbetijs creëert. De sorbetstructuur is een innovatieve en vernieuwende toevoeging aan het concept van alcoholisch ijs, dat in de vorm van standaard waterijs al iets langer bestaat.
 
Voor Ayce staat het belang van een premiumervaring hoog in het vaandel. Het ijs past natuurlijk het meest bij een dagje op het strand.
Daarom hebben we gekozen voor een concept waarin een ‘duivelse’ zeemeermin centraal staat. Met de zeemeermin beelden we de verschillende kwaliteiten van Ayce als personificatie uit. Zo staan de zeemeermin en zon op de achtergrond voor zee, zomer en strand. De kroon en gezichtsuitstraling weerspiegelen de premium kwaliteit. Tenslotte laten we de verfijning zien door de manier waarop het gezicht van de zeemeermin uit haar in het water duikende staart tevoorschijn komt.
 
Wie goed kijkt, ziet een drietand in de kroon. Die refereert naar de duivelse kant van de zeemeermin. Dit staat symbool voor de manier waarop Ayce er op het eerste gezicht gewoon smakelijk uit ziet, terwijl je opeens wordt verrast met een alcoholische ‘punch’ wanneer je een hap neemt.
 
Het geheel is gedetailleerd, maar de lijnen zijn allemaal strak. Daarmee is een goede balans tussen een moderne en vintage uitstraling bereikt. Op deze manier spreekt Ayce zowel jong als oud aan.
Het vintagegevoel, dat ook door middel van de letters wordt toegevoegd, brengt daarnaast wat oude degelijkheid in het logo. Daardoor wordt het premiumgevoel extra aangedikt.
 
In reclame-, verpakkings- en huisstijlmateriaal wordt het logo perfect met de achtergrond verweven. De zonnestralen lopen groots door, de staart duikt letterlijk weg in een tussenkomende zee en het vintagegevoel wordt versterkt met extra texturen, graphics en details.